Faluns nya 2 25-2010
Är en av Sveriges modernaste Släckbil med tanke på säkerhet och teknik.
Detta är en släckbil med massor utav nödvändig utrustning som behövs på en olycka.
Största skillnaden mot gamla släckbilen är att det kommer vara minimalt med utrustning inne i hytten. Detta är för att öka säkerheten för brandmän om något skulle hända med bilen när de åker på ett larm, exempelvis en krock eller liknande.
Enligt uppgift, så var man tydligen inte helt nöjd med något på nya 1010 & 2010.
Så dom är tillbaka hos leverantören igen, för åtgärd.
Vad det är vet jag dock ej.
Jag vet heller inte när dom kommer tillbaka och kan tas i drift.
Såg en ny stegbil utanför station 200 igår. Har dom fått den nya?
Brister på levererade fordon verkar vara vanligt. Förhållandevis ofta syns det här på nätet.
Har fordonsbyggarna oklara förväntningar på sina arbeten eller slarvar de?
Såg en ny stegbil utanför station 200 igår. Har dom fått den nya?
ja dom har fått den nya :tumme:
här kan man se lite av nya stegbilen
Vill väldigt gärna se mr av den, liksom nya 101 och 201
Såg en hint om att 103 enligt plan skulle bytas ut 2018.
Vad intressant det skulle vara att se planen för fordonsbyten i sin helhet för Dala Mitt.
Vill väldigt gärna se mr av den, liksom nya 101 och 201
Samma här. Bilder tas tacksamt emot 🙂
Såg att personalen i Borlänge hade utbildning på nya 2010 igår...
Jag är nyfiken......
Vad händer med gla 203?
Det verkar som om den kommer att säljas.
Kanske den skulle vara kvar som reservfordon? På KVD verkar det som om de inte får många ören för den. Skicket kanske är dåligt.
I samband med en villabrand i centrala Falun havererade såväl den gamla 203 som 103.......
Hedemora fick rädda situationen. Därför vore det nog bra med ett reservfordon?
Ny tankbil för placering i Borlänge ska upphandlas för leverans senhösten 2017. Nuvarande 1040 ska till Svärdsjö.
Gamla 1010 går nu som 1710.
Den har troligen gjort sitt. Det är ju en-95:a så åldern tar ut sin rätt.
Vad finns det för reservfordon eller går FIP-bilen som sådant?